Har gavene du gir tilknytning til bransjen din?

Du gjør lurt i å gi ut firmagaver som er tilknyttet din bransje. De mest populære gavene, som kopper og penner med logo, er produkter som passer for alle. Dette gir deg sjansen til å være mer original ved å skjenke gaver som passer for din spesifikke bransje.

På et treningssenter kan for eksempel en drikkeflaske være en passende gave, siden den åpenbart kommer godt med. Ansatte ved et treningssenter vil dra nytte av drikkeflasker under arbeidet, siden det er såpass relevant for jobben deres. Dermed har du gjort gaven original og personlig. Slike personlige gaver som har en tilknytning til både avsender og mottaker, slår nok bedre an enn standardiserte, uoriginale gaver som har ikke noen relasjon til noen parter.

Hos Printoz, som har nærmere 30000 produkter å velge mellom, finner du garantert noe som passer deg og ditt virke. Ikke gå i fellen mange går i, der de gir upersonlige gaver som sjokolade eller vin. Selv om slike presanger kanskje vil falle i smak hos enkelte, er dette “engangsgaver” som bare bør gis som ekstragaver sammen med en praktisk nyttig gave med logo.

Presanger settes lettere pris på når de har en direkte tilknytning til mottakeren. I tillegg er det økonomisk gunstig å gi gaver som ikke blir så fort oppbrukt, og som dessuten skjøter firmaet. De fleste firmagaver som blir gitt ut, blir faktisk brukt over et år etter at de ble gitt. Slik får du minst et år med billig reklame. Dette er en måte å slå to fluer i en smekk på: ansatte/kundene får en god gave med praktisk nytte, og du får som sagt reklame for selskapet ditt.

Det er altså anbefalt å gi matchende gaver som kan brukes lenge etter at de ble gitt, slik at en får bygget merkevare, og folk blir minnet på om selskapet ditt. Hvis gaven i tillegg matcher bransjen, ser de også at du har lagt tanker bak det hele.