Firmagaver for alle firmaer

Det å gi firmagaver er på mange måter en investering. Det er god markedsføring, det bygger merkevare, og bedriften får et enda bedre forhold til sine samarbeidspartnere. Derfor bør alle bedrifter, både store og små, benytte seg av dette.

Man skulle kanskje tro at det helst bare er store og velstående foretak som er storspillere på aksjemarkedet, som har råd til å forære sine kunder og ansatte med gode firmagaver. Mindre bedrifter kan dog også tjene på å skjenke gaver til sine partnere. Slik viser små bedrifter takknemlighet ovenfor sine få kunder ved å være raus nok til å gi dem en liten presang.

En gave behøver selvsagt ikke være av det aller dyreste slaget heller, og de fleste kunder vil nok tenke at det tross alt er tanken som teller. En penn med trykk på kan være helt innafor som gave til en uvurderlig kunde/ansatt. Samtidig kan det være en ide å anerkjenne mottakeren av gaven ved å gi dem noe som er relevant for nettopp dem.

En butikk som selger høyfjellsutstyr vil nok sette mer pris på å få en termos i gave, enn de ansatte på et treningssenter ville gjort. En gave som har en tilknytning til den som mottar den, viser at du og din bedrift har tenkt på nettopp denne partneren da du valgte gave. På denne måten kan altså en mindre bedrift bygge de gode relasjonene den trenger for å holde seg levende.

Store bedrifter trenger selvsagt også fornøyde kunder. Firmagaver kan dessuten hjelpe større foretak med deres digitale markedsføring. Gode gaver betyr god reklame, og de kan brukes til å opplyse om kampanjer. En stor bedrift med mange kunder kan få problemer med å gjøre firmagavene like personlige for alle de ulike kundene enn et mindre selskap ville gjort. Derfor er det viktig å ha fokus på god kvalitet, slik at det kommuniseres at din store bedrift vet å gi tilstrekkelig.