Få et nærmere forhold til dine kunder!

Å gi bort firmagaver er i seg selv et kvalitetsstempel. Når et selskap viser at de er villige til å gi gaver til sine samarbeidspartnere, fremstår de troverdig og autentisk. I tillegg styrkes båndet mellom firmaet og kundene.

Når du og din bedrift uten oppfordring gir bort en gave når dere strengt tatt ikke er nødt, viser dere takknemlighet ovenfor den andre part, og kommuniserer at dere faktisk har råd til å bruke penger på slike ting. Det skal dog legges til at en slik utgift egentlig er en form for investering, siden en bedrift er helt avhengig av fornøyde kunder, ansatte og øvrige partnere.

Siden du på ingen måte er juridisk pålagt å gi bort firmagaver av noe slag, blir kunden takknemlig når de mottar en. Det å forære noen en gave, er derfor en uselvisk gest som styrker forholdet mellom bedrift og kunde, og de forstår at du faktisk har tenkt på dem.

Tenk nøye over hva du skal gi

Hva slags presanger du velger å gi til noen, sier faktisk en hel del om deg. Tenk for eksempel på når du åpner en julepresang du har fått av en nær venn. På bakgrunn av hva de har kjøpt, eller for den saks skyld laget, merker du fort om de har lagt noen tanker bak gaven, eller om vedkommende rett og slett bare har kjøpt hva som helst bare for å bli ferdig med det.

På samme måte er det lurt å legge nok tanker bak firmagaver, slik at du får vist kunden at du og selskapet ditt faktisk tar forholdet dere imellom på alvor. Finn noe som passer for dine samarbeidspartnere. Hos Printoz finner du nok noe for enhver. Selv om firmagaver er veldig vanlige å gi, er det ikke noe man vanligvis tar for gitt at man kommer til å få. Det er nettopp derfor man skal gi firmagaver, for da blir det en positiv overraskelse – hvilket gjør kjempeinntrykk.